MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Khamis, 28 Januari 2010

MACAM-MACAM CERITA AKHBAR HARI INI.......



(BAHAN DARI BERITA HARIAN ON LINE)
SEORANG gadis Haiti, Darlene Etienne, 17,  dijumpai masih selamat setelah 15 hari dalam timbunan runtuhan bangunan ketika negara itu ditimpa gempa bumi. Pantang mati sebelum ajal. Kita tidak tahu apakah yang hendak diceritakan oleh remaja itu selama dalam runtuhan itu. Itu adalah ketetapan Allah SWT mungkin ada hikmahnya. Kita tunggulah apa cerita darinya nanti.

(BETULKAH ADO INI MAKAN RASUAH. APA MASALAHNYA. AKU MACAM TAK PERCAYHA SAJA. GAMBAR DARI BERITA ON LINE)
Penolong Pegawai Daerah Hulu Langat ini dikatakan menerima rasuah RM 10,000.00 berkaitan penjualan pasir secara tidak sah. Entahlah. Nampak mukanya macam baik. Aku himbang kalau ada dalang dibelakangnya. Namanya sahaja dijaja - tetapi orang lain kaut untung. Inilah yang aku bimbang. Biar SPRM siasat. Aku tak kenal wanita ini. Aku agak saja.

(DATUK IBRAHIM ALI - GOOGLE IMEJ)
Boleh dikatakan hari-hari gambar dan berita Datuk Ibrahim Ali keluar dalam berbagai-bagai akhbar. Hari ini dia cakap fasal Kerajaan Negeri Kelantan yang menuntuk royalty minyak dari kerajaan pusat. Ibrahim Ali menyarankan supaya kerajaan negeri Kelantan saman kerajaan pusat - beranikah? Ibrahim Ali bagi tempuh satu bulan, kalau kerajaan Kelantan tidak saman, Ibrahim Ali sendiri akan saman. Betul juga. Bising-bising tidak guna.
Serahkan kepada mahkamah untuk buat keputusan. SAYA RASA SUDAH SAMPAI MASASNYA NAJIB ANGKAT IBRAHIM ALI JADI MENTERI DIJABATAN PERDANA MENTERI.

(ZULKIFLI NORDIN - GAMBAR DARI GOOGLE IMEJ)
YB Zulkifli Nordin terus mempertahankan kesucian agama Islam. Dia bukan pelampau. Dia bercakap sesuatu yang menjadi haknya dan hak orang Islam seluruhnya. Katanya, dia bersedia masuk parti lain sekiranya PR tidak menghormatinya........

(DATUK SERI ANWAR IBRAHIM DAN DATIN SERI AZIZAH - GOOGLE IMEJ)
Muka depan akhbar Utusan Malaysia,atas kiri, tulisan merah, Ulama kesali Anwar. Kenapa hah? Ingat sajalah kita ini orang Islam. Kalimah Allah itu hak mutlak kita. Orang berpengaruh seperti datuk, nasihatkanlah orang-orang bukan Islam itu supaya tidak mengguanakan kalimah Allah itu.
ALLAHUAKBAR.    Walallahualambisawab.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan