MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Jumaat, 8 Januari 2010

ELAKKAN DARI PAKAIAN YANG TIDAK SENONOH....



SEBAGAI ORANG ISLAM saya amat gembira melihat wanita-wanita yang bersopan. Bersopan maksud saya ialah menutup auratnya. Aurat wanita ialah seluruh badanya kecuali muka dan tangan. Wanita bertudung dan berpakaian menutup aurat amat sedap mata memandang. Tetapi janganlah memakai pakaian yang ketat dan sendat. Malah kebanyakan wanita sekarang suka memakai pakaian yang menyolok mata. Baju sengkat di atas pusat dan seluar pulat sendat pinggangnya di bawah pusat. Sudahlah begitu, tidak bertudung pula. Pakaian-pakaian yang semacam ini tidak bercirikan sebagai wanita Islam. Lebih dari itu ianya boleh menbangkitkan nafsu syahwat lelaki yang mungkin boleh menggalakkan berlakunya kes-kes rogol dan sebagaimanya.
(PENYANYI NORANIZA IDERIS KELIHATAN MUDA DARI USIA)

WANITA yang tidak bertudung dan tidak menutup aurat sentiasa dihinggapi dosa. Kalau wanita itu masih belum bersuami, ibu bapanyalah akan mendapat dosa sama. Kalau sudah berusmi, suaminyualah yang tanggung sama disa isterinya. Melainkan kalau dia sudah janda.


Menutup aurat dan bertudung mestilah dilatih sejak anak-anak lagi. Itulah yang sebaik-baiknya. Itupun bergantung jugalah dengan sikap dan peribadi ibu bapanya. Kalau ibu bapanya seorang yang warak pastilah anaknya dilatih supaya memakai tudung. Kalau tidask dilatih, hendak tunggu sampai anak-anak itu dewasa, jawabnya wanita itu tidak bertudunglah sehingga datang keinsafan pada dirinya.

Peliknya wanita-wanit yang tidak bertudung itu, kalau pergi ke Mekah membuat Umrah, padai pula dia memakai tudung. Bila balik dari Mekah dicampakkanlah tudung itu. Inilah buruknya perangai sesorang itu. Bagiku hipokeritlah namanya, pura-pura atau lebih tepat lagi berperangai munafik.emoga Allah menjauhi diriku dan anak-anakku bersikap buruk itu.

PILIHLAH cara bertudung paling baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan