MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Khamis, 14 Januari 2010

GEMPA BUMI DI HAITI - 7 SKALA RICHTER - TANDA-TANDA KIAMAT.


                (KERATAN AKHBAR UTUSAN MALAYSIA 14.1.2010)


(KERATAN AKHBAR UM 15.1.2010)
KATA ulamak, salah satu dari tanda-tanda kiamat ialah kerap berlakunya gempa bumi. Tidak dapat dinafikan sejak kebelakangan ini gempa bumi memang sering berlaku di mana-mana. Malaysia walaupun tidak pernah dilanda gempa bumi, tetapi gegarannya dapat dirasakan sekiranya gempa itu berlaku dikawasan-kawasan yang berhampiran dengan negara kita. Dan gempa bumi yang berlaku di Padang, Indonesia tahun lalu, traumanya masih terasa oleh rakyat negara itu hingga ke hari ini. Malah Malaysia yang memberikan setiap bantuan yang diperlukan juga turut merasa traumanya. Khabarnya gempa bumi di Haiti ini juga telah meragut beribu-ribu nyawa. Mangsa-mangsa yang tertimbus dalam runtuhan dari bangunan-bangunan tinggi itu masih belum dapat dikeluarkan.

                           (PERHATIKANLAH KEMUSNAHANNYA ITU)
Alhamdulillah, negara kita sehingga kini masih selamat dari gempa bumi. Kita sepatutnya bersyukur kepada Allah SWT. Allah telah membantu dan menyelamatkan Malaysia dari bencana-bencana yang dahasyat itu.  Mungkin dinegara kita ini masih banyak ulamak-ulamak yang doa mereka itu masih dimakbulkan oleh Allah SWT. Teruskan ibadah dan doa kita kepadaNYA.

(ISTANA HAITI - SEBAHAGIAN DARINYA RANAP)
KALAU hendak terus selamat seluruh rakyat Malaysia hendaklah sentiasa bersatu. Bekerjasama disegi apa sekalipun. Jangan khianat mengkhianati antara satu dengan lain. Jangan bergaduh sesama sendiri. Pilih pemimpin-pemimpin yang taat kepada Allah. Bukan pemimpin-pemimpin yang jahat. Penakut. Bukan pemimpin yang suka masuk pintu belakang. Bukan pemimpin seperti kaum Nabi Luth Alaihisalam. Dan bukan pemimpin yang gemar menuduh yang bukan-bukan sesama Islam. Bukan pemimpin yang merasakan dirinya yang paling betul.Bijaklah kita membuat pilihan, Insya-Allah akan selamatkan kita dan negara kita. Selamat kita dunia dan akhirat.

                                         (RANAP DALAM SEKELIP M ATA)
ANAK-ANAK muda sekarang kena ingat-ingatlah. Jangan lupa diri. Taatlah kepada Allah SWT dan Rasulnya. Taatlah kepada ibu bapa kita. Dengarlah nasihat mereka. Kalau kita lupakan Allah, dibimbangi Allah pun lupakan kita. Kalau kita sentiasa ingatkanNYA, semoga DIA menyelamatkan kita dari segala bencana seperti GEMPA BUMI, BANJIR, KEBAKARAN ATAU THUNAMI. Ingatlah Allah supaya Allah selamatkan kita.

(SEMOGA ALLAH SELAMATKAN KITA)


KASIHAN


MASIH MENCARI MANGSA YANG TERTIMBUS

                                              
(BANJIR LUMPUR DIPHILIFINA)

(BENCANA KEBAKARAN NEGARA KITA)

SAYA amat simpati apa yang berlaku di Haiti. Marilah kita sama-sama hadiahkan Al-Fatihah kepada rakyatnya ytang beragama Islam. Semoga Allah SWT memasukkan roh mereka ke dalam Syurga. Amin, amin ya Rabbulalamin. Allahuakbar......
(GAMBAR-GAMBAR DIPETIK DARI GOOGLE DAN YAHOO)

1 ulasan:

  1. saya juga bersetuju bahawa kita sebagai rakyat harus bijak memilih pemimpin yang taat kepada Allah. Pelbagai perkara telah terjadi kini dan sekarang muncul pula isu penggunaan nama 'Allah' Diharapkan isu ini akan segera diselesaikan dengan aman. Amin~

    BalasPadam