MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Khamis, 31 Disember 2009

PANDANG KE BELAKANG DAN CUBA PERBAIKI - SELAMAT TAHUN BARU 2010.






SELAMAT TAHUN BARU MASIHI 2010 -  banyak kejadian-kejadian menarik sepanjang tahun lalu. Lapangkan masa sebentar dan lihatlah ke belakang tahun 2009, macam-macam perkara menarik dan tidak menarik berlaku pada tahun lalu. Antara perkara-pekara yang tidak menarik itu ialah kejadian-kejadian buruk berlaku seperti kes buang bayi kian menjadi-jadi. Kes rogol, liwat dan bunuh masih berlaku. Selain dari kes-kes kemalangan maut terus berleluasa di negara ini.

Jenayah-jenayah seperti merompak, ragut, dadah dan sebagainya terus menjadi-jadi.

Ramai yang sudah dihukum penjara malah tidak kurang yang telah dihukum gantung sampai mati. Tetapi manusia ini tidak pernah takut. Kaki dadah akan menjadi penagih dan pengedar dadah - akhirnya mereka ke tali gantung kerana dadah.
Jadi pada tahun baru ini kita ubahlah sikap, ambil yang positif dan buangkan yang negetif, buang yang buruk dan ambillah yang baik. Mintalah kebaikan dari Allah, semoga Allah SWT makbulkan.
Politik dalam negara pun macam-macam belaku. Perak, Kelantan, Selangor dan  Terangganu menjadi perhatian seluruh rakyat negara ini.


Pergolakan politik Perak sehingga ada orang yang sanggup tidur ditengah jalan untuk menghalang perjalanan kereta Raja Muda Perak hangat sungguh diperkatakan. Semuanya gara-gara kerajaan PKR nak bubarkan DUN Perak. Zamri dan Muhamad Nizar terus bertelengkah kedudukan menteri besar Perak. Nizar cakap dia lebih berhak. Entah berapa kali turun naik mahkamah tidak ubah macam orang gila talak.
Nik Aziz kata orang UMNO tak masuk syurga jadi isu hangat diperkatakan. Gambar lucah Adun Selangor dan menteri besar Terangganu bersumpah amat menarik orang ramai. Semoga tahun 2010 ini aman damai hendaknya. Mereka berperang kerana merebut pangkat dan kuasa. Malu aku.
Cerita terbaru dari luar negara ialah tentang kepergian Gus Dur atau Abdul Rahman Wahid presiden Indonesia ke 4. Al Fatihah untuknya, semoga Allah menempatkan rohnya disisi roh orang salleh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan