MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Sabtu, 14 November 2009

TERKENANG-KENANG MASA SILAN - 15.

Sebahagian dari rakan-rakanku dalam gambar ini telahpun meninggal dunia. Dalam gambar aku sedang duduk nombor dua dari kiri. Gambar ini dirakamkan pada tahun 1963 sebelum aku menyertai Polis DiRaja Malaysia. Sebenarnya gambar ini aku rakamkan dari majalah Fashion yang amat ramai peminatnya. Majalah ini diterbitkan di Singapura. Aku memang penggemar majalah ini dan tulisan-tulisanku sering disiarkan. Baca tajuk dibawah gambar itu: AIR KERUH AKAN MENJADI TAMAN BINATANG. Pada waktu aku melawat ditempat ini kawasan disekitarnya masih hutan belantara lagi. Mungkin komunis pun masih ada di situ. Dan dalam kawasan zoo itu hanya ada beberapa ekor binatang sahaja. Tidak sangka-sangka apa yang aku tulis itu menjadi kenyataan. Zoo Air Keroh Melaka adalah diantara zoo yang terkenal juga di Tenggara Asia ini. Setiap minggu malah setiap hari Zoo Air Keroh sentiasa menerima ribuan pengunjungnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan