MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Ahad, 8 November 2009

KE MANA SELEPAS SABAH......?

(GAMBAR: ISTERI DAN ANAK DARAKU KETIKA MELAWAT CHINA)
SUDAH ada suara-suara dari anak-anak, saudara-mara terdekat dan sahabat-sahabat rapat; mereka bertanya, selepas Sabah, nak melancong ke mana pula? Sebahagian dari negara-negara Arab aku telah jejaki seperti Jordan, Syria, Mesir dan Turki. Manakala Qatar dan Bahrin adalah negara persinggahan sementara - Sementara untuk menuju kesuatu distinasi lain.
Negeri Cina juga aku sudah pergi, manakala Hong Kong dan Pakistan hanya negara persinggahan sementara.
Aku ada juga bercita-cita hendak pergi ke Iran, Libya, Kuwait, Qatar, Bahrin, Maghribi, India dan lain-lain. Ada juga cita-cita hendak pergi Vietnam, Hong Kong, Acheh, Bandung dan lain-lain. Disamping itu ada juga cita-citaku untuk buat umrah. Bila hah? Entahlah, Allah SWT yang Maha Besar dan Maha Berkuasa yang akan menentukan segalanya. Sebagai makhluk biasa, kita hanya boleh berserah sahaja.
Jangan lupa sembahyang. Sentiasa berzikir dan mengingati Allah. Sentiasalah berdoa kepadanya semoga DIA panjangkan umur dan murahkan rezeki kita. Insya-Allah.
India juga negara yang cantik untuk kita melancong. Saya sering bercita-cita untuk melihat Taj Mahal. Kata orang, jauh perjalanan luas pemandangan lama hidup banyak dirasa. Taj Mahal ada salah satu tempat mesti dilawati. Taj Mahal adalah satu dari beberapa tempat yang dianggap pelik ahli-ahli kaji sejarah.
Hubungi saya kalau nak melancong bersama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan