MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Ahad, 22 November 2009

GAMBAR LAMA - 1930 - GURU-GURU DAN MASYARAKAT DURIAN TUNGGAL.

SAYA memang suka menyimpan gambar-gambar lama. Gambar lama ini saya perolehi dari Allahyarham Cikgu Sulehudin Sulaiman. Click dua kali kita akan dapat melihat gambar ini lebih dekat lagi.
Gambar ini dirakamkan pada tahun 1930. Saya dibagitahu tidak ada sesiapa lagi dalam gambar ini yang masih hidup. Semuanya sudah meninggal dunia. Seorang kanak-kanak yang terdapat dalam gambar ini pun sudah meninggal. Adik pada kanak-kanak itu masih hidup yang telah berumur lebih 70 tahun sekarang ini. Tetapi gambar adiknya itu tidak ada dalam gambar ini.
Dalam gambar ini termasuklah datuk-datuk dan ayah-ayah saudara saya. Entah esok atau lusa, saya pula akan pergi bersama mereka. Walallahualam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan