MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Rabu, 22 Julai 2009

TERKENANG-KENANG MASA SILAM....(8)3


kusambung lagi.....Sebenarnya Zarina Imam telahpun memberitahuku dengan surat menyatakan tarikh dan waktu yang dia akan sampai di Malay Woman Training Coledge (MWTC) Durian Daun. Zarina minta aku hadir pada hari pendaftarannya itu. Aduh....aku rasa begitu serba-salah. Aku malu dan terlalu malu. Masa yang diharap-harapkan aku datang untuk menyambutnya kubiarkan begitu sahaja. Beberapa hari kemudian aku hanya menulis surat kepadanya dan meminta maaf. Cinta penaku dengan Zarina masih berjalan walaupun dia sedikit kecewa kerana ketidak hadiranku itu. Hari demi hari aku masih tidak pergi menemuinya. Dan paling aku takut, kalau Zarina mencariku di Kampung. Kalau dia datang, dimana aku nak lari.....

Selain dari surat, aku juga selalu menghubunginya melalui telefon. Aku cukup ingat nombor telefon maktab itu sehingga sekarang. Setiaphari aku menelefonnya. Tidak dapat siang, malam harilah aku menelefonnya. Aku waktu itu bekerja sebagai 'Office Boy' di Majlis Perbandaran Melaka. Lama juga aku bermain surat dan telefon dengan Zarina sehingga aku diterima masuk Polis DiRaja Malaysia di Singapura....(nanti aku sambung lagi) Gambar tidak ada kaitan kisahku dengan Zarina - gambar yang cantik ini mungkin boleh mengembalikan nostalgiaku dizaman remaja dahulu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan