MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Selasa, 21 Julai 2009

IKTIBAR - CAKAP SOMBONG LALU DISIGUNG OLEH ORANG PEREMPUAN HINGGA TERLENTANG.



KETIKA menunaikan haji bersama isteri tahun 1995 seorang sahabat yang amat saya hormati telah mengeluarkan kata-kata yang agak sedikit sombong dan riak. Kisahnya ketika saya dan sahabat saya ini hendak menunaikan salat Zohor. Orang terlalu ramai waktu itu. Kata sahabat saya ini kepada saya: "Kasar sungguh perangai orang-orang Arab ini. Pakai langgar orang saja. Lansung tak tahu hormat. Kalau aku sigung nanti, tertangkup dia." Hanya dalam beberapa minit sahaja, bila aku menoleh ke belakang kulihat sahahabatku ini sedang terlentang di belakang orang yang sedang sembahyang. Kenapa tuan? Tanya saya. "Orang perempuan itu sigung aku sampai aku jatuh dibelakang orang," kata sahabat saya itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan