MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Selasa, 7 Julai 2009

TERKENANG-KENANG MASA SILAM....7

DALAM mendidik anak-anak ayahku terlalu tegas. Ayahku tidak suka sesuatu kerja itu ditangguhkan. Aku masih teringat ayah menyuruh aku membuat satu kerja. Tapi aku tidak buat apa yang ayah suruh itu kerana sibuk bermain-main. Bila ayah balik ke rumah dari pekan, dia terus bertanya aku sama ada kerja itu sudah aku buat atau belum. Aku kata belum. Kebetulan aku tengah makan waktu itu. Ayah jadi marah. Masa itu juga ayah suruh aku buat kerja itu walaupun aku terpaksa meninggalkan makan.....Begitulah tegasnya ayahku yang amat-amat aku sanjungi dan hormati.
Dari ketegasan ayahku itulah aku membina hidupku sebagai seorang manusia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan