MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Isnin, 13 Julai 2009

SIAPA LEBIH ZALIM: KOMUNIS ATAU INGGERIS?

BARU-baru ini saya menghadiri satu majlis di Masjid Tanah, Melaka. Saya sempat berbual-bual dengan seorang kawan yang telah lama tidak berjumpa. Kami berbual dari satu tajuk ke tajuk yang lain. Entah macam mana timbul kisah tentang komunis. Kawan itu cakap, kerajaan silap kerana bersikap keras terhadap bekas-bekas komunis. Patut kata kawan saya itu, Chin Peng dibenarkan balik. Kata kawan saya itu lagi, Inggeris lebih zalim dari komunis. Katanya, Inggeris jajah kita dan rampas kekayaan kita. Saya pula berkata: betul Inggeris telah menjajah kita, tapi Inggeri membebaskan kita cara terhormat. Dia memerdekakan tanpa tumpah darah. Komunis bukan sahaja ideologinya yang bertentangan dengan Islam - malah bermaksud untuk menjatuhkan kerajaan dan Islam di negara ini. Kita nak jadi komuniskah yang tidak beragama itu. Sahabat saya berfikir-fikir untuk membalas cakap saya - tapi saya minta izin untuk beredar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan