MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Khamis, 25 Februari 2010

MACAM-MACAM SEJAK SEMALAM.....

MACAM-MACAM saya nak tulis dalam blog sejak semalam, malangnya ruang catatan ini tidak berfungsi. Saya tidak buat apa-apa hanya membaca majalah dan akhbar saja.

SAHABAT LAMA.

Semalam juga 24.2.2010 seorang kawan lama saya melawat blog saya dan meninggalkan sedikit catatan. Sahabat saya itu ialah Che Azmi bin Bidin. Cik Azmi ini jauh lebih muda dari saya tetapi saya amat-amat menghormatinya. Beliau seorang yang amat baik hati, menghormati orang-orang TUA macam saya dan amat bersifat tawadhuk dan warak. Saya menjemput dia dan isteri serta anak-anak datang ke rumah. Sudikah dia, wallahualam. Saya yangsudah 66 tahun ini sudah kurang segala-segalanya.
(INILAH WAJAH SAHABAT LAMA SAYA CHE AZMI BIN BIDIN)
CERITA DI AKHBAR - 24.2.2010
SEORANG pelakon kanak-kanak perempuan yang terkenal disuatu masa dahulu,Salsabila Yunan atau lebih dikenali Bella, 15, selamat kembali ke tanah air setelah melarikan diri ke Lombok Indonesia mengikut kekasihnya, rakyat Indonesia. Bella telah berkahwin dengan kekasihnya Hafiz Sukma, 26. Bersyukurlah. Semua itu ketentuan Allah SWT. Bella selamat. Hafiz Sukma mungkin seorang lelaki yang baik yang menyebabkan Bella begitu tertarik dengannya. Terimalah suaminya itu. Dan terimalah anak yang dikandungnya itu. Jangan pandang serong kepada Hafiz....semoga Allah SWT merahmati mereka.
(BELLA BERSAMA AYAH DAN IBUNYA)
ASAM JAWA KEPALA BIAWAK, itulah tajuk muka 4 akhbar Harian Metro. Pelik, pelik.
Lihatlah gambar itu. Jelas nampak kepala biawak itu. Ini cerita apa ini. Tak fasal-fasal kepala biawak ada dalam bungkusan asam jawa. Ini mungkin kerja-kerja sabotaj. Maklumlah, bila dah ramai ada peniaga asam jawa, lalu macam-macam helahlah yang mereka lakukan untuk menjatuhkan peniagaan orang lain.
SONATA CINTA AFRIKA
Tajuk utama Harian Metro semalam kisah seorang wanita cair ditemberangkan oleh seorang lelaki Afrika yang mengaku dirinya pelakon popular Korea, Bae Yong Joon. Wanita itu kerugian RM125,783 diperdaya lelaki Afrika itu melalui internet.
(GAMBAR MUKA HADAPAN HARIAN METRO)
Kenapa begitu lemahnya pemikiran kita, mudah diperbodohkan orang. Internet banyak boleh memberi kita maklumat, termasuklah maklumat yang tidak benar. Peliknya belum apa-apa dan serah duit. Silap seribu kali silap.
APA KATA S.NALLAKARUPPAN TERHADAP WAN AZIZAH - UTUSAN MALAYSIA 25.2.2010.

(S.NALLAKARUPPAN)
(DATUK SERI ANWAR IBRAHIM DAN WAN AZIZAH)
WAN AZIZAH pelakon hebat, kata Nalla. Nalla tentu lebih tahu tentang Wan Azizah dan Anwar kerana kawan rapat disuatu masa dahulu. Kata Nalla lagi Azizah layak menerima Anugerah Acedemy di Hollywood katanya kepada Utusan Malaysia. Kata Nalla lagi, Azizah menyatakan kesebuah akhbar di Australia, bahawa perbicaraan kes liwat anwar itu ialah untuk menamatkan karier politik suaminya.

Betulkan itu Nallla, gua macam tak percaya saja. Biarlah, suami orang. Siapa pun Anwar, Anwar tetap menjadi suaminya. Kalau Anwar Perdana Menteri, Azizah jadi wanita pertama berkuasa di Malaysia. Lu tak percayakah.

Biar. Allah bersama dengan orang-orang yang benar.

1 ulasan:

  1. Salam Tn Haji,

    Insyaallah kalau tidak ada aral kami akan sampai juga di Durian Tunggal satu hari nanti.

    Terima kasih.

    BalasPadam