MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Ahad, 7 Februari 2010

APA YANG MENARIK DIDALAM AKHBAR HARI INI.....

(DATUK DR. ZAMBRY ABD. KADIR MENTERI BESAR PERAK)
SIAPAKAH yang lebih berhak menjawat jawatan Menteri Besar Perak? Persolan ini akan terjawab pada 9.2.2010 apabila mahkamah membuat keputusannya nanti. Dr. Zambry nampak begitu tenang bagi menghadapi keputusan itu. Akhbar menyatakan, Zambry boleh menerima apa sahaja keputusan yang bakal dibuat oleh mahkamah. Gua caya lulah. Lu memang hebat. Lu punya sikap tawadhu (rendah diri) dengan Allah SWT dan makhluk-makhlukNya yang lain.
(BEKAS MENTERI BESASR PERAK - MOHAMMAD NIZAR JAMALJUDDIN.  TERLALJU YAKIN MENANG. LANTAKPILAH)
Ini yang tak sedap. Nafsu gila talaknya terhadap jawatan itu begitu melonjak. Berbuih-buih. Dia begitu yakin menang. Biar dia. Sejak sebulan lalu berita SMS sudah tersebar mengatakan beliau menang. Tetapi kalau mahkamah buat keputusan sebaliknya. Mereka akan tuduh itu semua rancangan UMNO. Najib yang perintahkan mahkamah buat itu dan ini. Inilah dia cerita pembakang. Macamlah cerita Saiful ini, mereka kata Najib yang rancang semua itu.

(DULI YANG MAHA MULIA SULTAN PERAK TENGKU AZLAN SHAH DAN DULI YANG MAHA MULIA TUANKU BAINUN)
Katakan Nizar menang dalam kes ini. Nizar akan nasihatkan sultan supaya bubarkan Dewan Undangan Negeri. Tetapi kalau sultan enggan bubarkan? Bagaimana agaknya? Nak salahkan UMNO jugakah? Bagaimanpun kita tunggulah hari selasa ini.
BAYI LELAKI 5 BULAN DILIWAT
Banyak betul manusia syaitan yang macam itu. Aku fikirkan dah habis. Rupa-rupanya tak habis-habis. Kena pancung ibunya dulu. Budak lima bulan pun sanggup diliwatnya.
KASIHAN UTUSAN
Saya pembaca setia Utusan Malaysia. Kerja akhbar melapurkan berita sahaja. Dalam bisik-bisik mingguan Awang Selamat dibagi Anwar Ibrahim begitu marah dengan utusan. Kenapa hah? Tak patut, tak patut. Saya rasa utusan melapurkan sesuatu berita itu dengan tepat - itulah sebabnya dia rasa panas. Utusan hanya melapurkan. Aduan Saiful. Jangan bimbang Anwar - BERANI KERANA BENAR. Allah SWT bersama-sama den gan orang yang benar.                                       
Wallalahualambissawab.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan