MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Khamis, 4 Februari 2010

MACAM-MACAM CERITA DIAKHBAR......

Tengku Razaleigh Hamzah dikecam oleh banyak pihak di kalangan UMNO kerana keinginannya untuk mengetuai pembincangan berkaitan tututan royalty minyak di Negeri Kelantan. Tengku Razaleigh Hamzah memberi pengakuan tidak akan keluar dari UMNO. Tapi bagi saya - kita berkawan ini kena jagalah hati kawan. Jangan kecilkan hati kawan-kawan kita itu. Perpaduan Melayu mestilah dibendung.

Mohd. Saiful Bukhari Azlan saksi utama dalam kes liwat Datuk Anwar Ibrahim merasa lega kerana kesnya akan mula dibecarakan (3.2.2010). Kita tidak boleh nak cakap apa-apa tentang kes ini kerana perbicaraannya sedang berjalan. Lagipun kita memang tidak tahu apa sebenarnya telah berlaku. Cerita liwat ini bukan boleh direka-reka. Ini soal maruah. Tidak siapa boleh mengadakan cerita yang tidak ada. Polis sudah siasat kes ini. Serahjkan sahaja kepada Polis untuk bentangkan kes itu di mahkamah.

Akhirnya kes datuk dibecarakan juga. Sabar tuk. Hadapilah perbicaraan itu dengan hati terbuka dan reda akan segala keputusan mahkamah. Saya bimbang juga kalau datuk minta tangguh lagi. Alhamdulillah, perbicaraan tetap dijalankan juga. Bolehkah perlakuan buruk itu segaja diada-adakan oleh sesuatu pihak. Allah SWT berpihak pada yang benar. Allah MaHA Besar dan MaHA Berkuasa.

Apa dah terjadi dengan YAB Lim Guan Eng. Ada yang berkata dia tidak layak jadi CM Pulau Pinang kerana dia orang Melaka. Macam-macam tuduhan yang dibuat oleh orang dalam pakatan sendiri. Apa dah jadi YAB. Sebagai orang Melaka, saya bangga juga orang negeri saya jadi Ketua Menteri. Tetapi kalau tidak boleh tertahan lagi. Lepaskan sajalah jawatan itu. Bagi orang Pulau Pinang sendiri.
YB Nibong Tebal, Tan Tee Beng mengatakan, Lim Guan Eng layan PKR seperti Anjing. Kalau tak puas hati tinggalkan sahaja PR. Masuk BN, YB. Habis cerita.

Terima kasih kerana naikkan gaji polis. Polis pencen macam mana? Tak dapatkah?....
(SEMUA GAMBAR DIPILIH DARI GOOGLE IMEJ)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan