MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Khamis, 25 Mac 2010

YA ALLAH YA TUHAN KAMI, LINDUNGILAH AGAMA KAMI, NEGARA KAMI DAN RAKYAT KAMI DARI FITNAH-FITNAH YANG JAHAT....

YB ZULKIFLI NORDIN
Dengan pendedahan yang dibuat oleh YB Zaharain dan YB Zulkifli Nordin nampaknya fitnah ini makin menjadi-jadi. Buat fitnah macam makan roti canai di kedai mamak. Fitnah ini berdosa besar. Dosa memfitnah sama sahaja dengan dosa seorang pembunuh. Biasanya kita mendengar, kalau nak tahu jahat seseorang itu bertanyalah dengan musuhnya dan kalau hendak tahu baiknya, bertanyalah dengan sahabatnya. Dan apa yang terjadi ini, sahabat baik pula yang mendedahkan keburukan sahabatnya.

Marilah sama-sama kita berdoa, semoga Allah SWT selamatkan kita, negara kita dan agama kita dan seluruh rakyat di negara ini dari segala bencana.

Fitnah-fitnah ini terjadi semata-mata kerana gila kuasa. Tetapi mereka lupa. Mereka lupa bahawa kuasa yang mereka kejar itu amat kerdil sekali di sisi Allah SWT berbading Kuasa Allah. Allah Yang Maha Berkuasa. Allahlah yang menjadikan langit dan bumi ini. Allahlah yang menjadikan sekalian makhluk di muka bumi ini. Allah boleh menjahanamkan dengan sekelip mata orang yang terlalu gila kuasa seperti Firaun. Semuanya kuasa Allah.....

Kuasa manusia di muka dunia ini hanya sementara sahaja. Bila mati, habislah semua kuasa itu. Janganlah kerna kuasa kita sanggup menuduh dan memfitnah orang lain.

Tidak takutkah mereka kepada Allah? Bertaubatlah segera yang saudara-saudaraku yang beragama Islam....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan