MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Sabtu, 31 Oktober 2009

1) KERETA BERUMUR KEBIH 15 TAHUN 2) PENDUDUK TETAP BAGI PENDATANG INDIA.

1) KEENDERAAN 15 TAHUN KE ATAS.
Mulai tahun hadapan kereta-kereta yang berumur lebih dari 15 tahun perlu dibuat pemeriksaan akom. Alasan kerajaan ialah kerana kereta yang yang berumur lebih 15 tahun sering terlibat dalam kemalangan. Betulkah itu? Kerajaan khususnya Dato' Mukhriz Mahathir telah membuat penyelidikan yang menyeluruh atau agak-agak saja. Tindakan ini saya lansung tidak setuju. Kerajaan bagi saya tidak perihatin keadaan rakyat. Kereta tua bagi orang-orang kampung amat perlu. Mereka gunakan kereta tua untuk angkut getah, angkut anak-anak atau cucu-cucu ke sekolah, untuk pergi ke masjid atau ke pasar. Kalau kerajaan teruskan juga rancangan ini, pasti undi BN pada pilihan raya akan datang akan merosot. Saya yakin ini. Saya sendiri walaupun seorang nahli Umno tapi saya dapat rasakan rungutan rakyat itu. Walaupun saya seorang ahli umno, saya tidak mengatakan betul kalau apa yang dilakukan oleh kerajaan itu boleh menyiksakan rakyat.

2) BAGI TARAF PENDUDUKAN TETAP KEPADA ORANG INDIA
Kerajaan BN yang ada sekarang terlalu LEMBUT. Amat LEMBUT. Amat bertimbangrasa dengan pendatang-pendatang ke negara ini. Saya rasa tindakan NAJIB ini tidak betul. Kita sudahpun tahu orang-orang itu adalah pengacau keamanan. Patut mesti diusir bukan diberi taraf keraayatan penduduk tetap. Orang-orang seberang yang banyak diberi kerayaatan bukanlah tahu membalas budi. Orang-orang itu jugalah yang tak habis-habis hendak menganyang kita. Mereka mencari kekayaan di negara ini. Bila balik kampung - kita pula yang hendak diganyangnya. Macam kacang lupakan kulit. Bagaikan melepaskan anjing tersepit. Lagi sekali lagi saya katakan, NAJIB sudah TERSILAP.
Jangan kerana hendak dapatkan sedikit undi dan sokongan dari mereka - Sebalik boleh terjadi disebaliknya. Kalau mereka sudah celik dan cerdek ......siaplah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan