MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Isnin, 5 Oktober 2009

GEMPA BUMI DI PADANG INDONESIA.....

GAMBARKAN KALAU KITA DITIMPA KEMALANGAN SEPERTI ITU? BAGAIMANA KALAU KITA TERTIMBUS DALAM TANAH DAN TIDAK BERUPAYA UNTUK KELUAR.
SETIAPKALI SELEPAS SEMBAHYANG BERDOALAH SEDIKIT UNTUK KEAMANAN DAN KESEJAHTERAAN NEGARA KITA YANG TERCINTA.

SELURUH dunia umat manusia bersimpati dengan nasib malang yang menimpa bumi Padang, Indonesia. Sekelip mata gempa bumi yang sekuat 7.6 sekala richter meleburkan bumi Allah itu yang mengorban beribu-ribu nyawa dan entah berapa bilion harta benda yang musnah. Dan Malaysia yang amat bersimpati dengan nasib malang Indonesia itu segera menghantarkan bantuan bagi membantu dan mencari mangsa yang masih tertimbus. Semoga Allah SWT menyelamatkan bumi Malaysia.


Namun begitu ada segelintir rakyat Indonesia yang masih mahu mengganyang Malaysia. Mereka lupa bahawa di Malaysia terlalu ramai rakyat Indonesia - sama ada yang masuk secara halal atau pun haram. Rakyat Malaysia sayangkan mereka, kecuali yang jahat-jahat dan yang kaki merompak itu.


Dan kita rakyat Malaysia patut bersyukur. Ketika negara-negara lain sedang dilanda berbagai-bagai bencana seperti gempa bumi, banjir, taufan dan lain-lain Malaysia terus berdiri tegak aman dan damai dengan izin dan pertolongan Allah SWT. Marilah kita terus berdoa semoga negara kita terus aman, damai dan tenteram.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan