MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Selasa, 20 Oktober 2009

PERDANA MENTERI MENGINGATKAN PEMBAKANG

Yang Amat Berhormat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengingatkan pembakang supayatidak mengganggu Persidangan Dewan Undangan Negeri pada 28 Oktober ini. Kata perdana menteri persidangan itu adalah sah pada segi undang-undang.
Saya harap Najib mesti tegas menangani masalah ini. Bagi saya mereka adalah manusia 'kurang ajar' yang patut diajar. Saya fikir kerajaan dan polis sudah cukup bersabar. Harap-harap Hishamudin Tun Husin dan Ketua Polis Negara tidak akan bertolak ansur dengan mereka. Kerajaan mesti tegas. Penderhaka-penderhaka itu jangan dibagi muka. Bukankah ISA itu belum dimansuhkan.
Tidak bolehkah ISA digunakan? Kalau tidak boleh, kenapa? Najib, Hishamudin dan Musa Hasan mesti jawab ini. Saya mengatakan, kalau ada apa-apa yang berlaku sehingga menggugat keamanan negara, pemimpin-pemimpin yang yang saya sebutkan namanya itu akan bertanggungjawab. Apakah kita mesti biarkan orang-orang yang gila kuasa dan gila talak macam itu menghancurkan keharmonian negara kita ini. Polis barangkali sudah mempuyai cukup bukti untuk menahan mereka di bawah ISA. Kalau ISA itu tidak boleh gunakan saya rasa baik mansuhkan undang-undang ISA itu.
Mereka yang biadap itu mesti dilayan dengan biadap juga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan