MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Khamis, 29 April 2010

ZAID FAIL PETISYEN CABAR KEMENANGAN CALON BN - Berita Harian.

2010/04/29

PETALING JAYA: Calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang tewas pada pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor, Datuk Zaid Ibrahim akan memfailkan petisyen pilihan raya bagi mencabar keputusan yang memihak kepada calon Barisan Nasional (BN).

Zaid berkata, petisyen itu akan difailkan di Mahkamah Tinggi Shah Alam dalam masa dua minggu bagi mengisytiharkan keputusan pilihan raya itu sebagai tidak sah atas alasan pihak BN didakwa mengamalkan rasuah melalui janji yang dibuat bertujuan meraih undi rakyat kawasan itu. “Peguam saya akan merangka butiran secara terperinci minggu depan. Mereka akan lihat bukti yang ada dan putuskan sama ada cukup atau tidak, tapi kita ada (bukti). “Selain itu, jika ada pengundi Hulu Selangor yang berani dan ada maklumat, boleh mengemukakannya kepada pejabat pakatan pembangkang supaya kita ada lebih bukti, ” katanya kepada media di kediamannya di sini, semalam.

Ahad lalu, Zaid tewas kepada calon BN, P Kamalanathan dengan majoriti 1,725 undi.

Zaid berkata, beliau juga akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) kerana didakwa mengendalikan pilihan raya secara tidak adil dan memihak kepada BN.

“Selagi SPR tidak melakukan kerjanya mengikut peraturan seperti suruhanjaya di negara lain dan mencapai standard antarabangsa, selagi itu suara rakyat tidak akan kedengaran di negara,” katanya.

KOMEN OSMAN DOL: BN ....khususnya UMNO begitu hebat dasn sporting. Senyap sahaja setiapkali kalah dalam pilihan raya kecil di banyak tempat. Lain keadaannya dengan parti pembangkang. Tidak kisahlah dari parti mana pun pembakang itu -mereka pasti tidak akan berpuas hati. Mereka akan bertindak memburuk2kan BN dengan berbagai cara. Sehingga BN hendak membangunkan kawasan2 pilihan raya itu pun tak boleh.

Tetapi kalau dia menang - DUNIA BOLEH TERBALIK BEB....Dia punya sora...Fuuuuuuuiiiii..... Sikit punya gila dia orang punya kepala. BN setiasa sabar sama ada waktu kalah atau menang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan