MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Sabtu, 10 April 2010

AZEAN TIDAK WAJAR CURIGAI POLIS....BAHAN BERITA HARIAN.

2010/04/10

PELAKON Azean Irdawaty minta campur tangan Menteri Dalam Negeri menyelesaikan kes anaknya, Khaeryll Benjamin Ibrahim atau Benjy, 32, yang kini ditahan mengikut Seksyen 3 (1) Akta Dadah Berbahaya (Langkah Langkah Pencegahan Khas) 1985.

Azean berkata, beliau tidak berpuas hati selagi tidak mendengar penjelasan berhubung kes itu daripada Datuk Seri Hishammuddin Hussein, malah akan terus menyalahkan polis. Sebagai ibu, saya memahami hati dan perasaan Azean. Namun kita yang lebih dewasa daripada anak harus berfikir secara mendalam benar atau tidakkah anak itu melakukan perkara seburuk ini atau anak terpedaya atau diperdayakan? Dengan ‘menuduh’ polis ada agenda tersendiri, saya rasa ia sangat keterlaluan terutama daripada seniwati yang sangat dihormati dalam industri hiburan. Lihat di akhbar, apakah Benjy artis pertama ditangkap kerana dadah, syabu dan pelbagai pil khayal?

Mungkin jika benar tuduhan ke atas Benjy dia mempelajari cara memproses bahan terlarang menerusi internet, mungkin dia artis pertama ditangkap yang bukan saja menjual atau mengedar, malah memproses sendiri bahan berkenaan.

Azean tentu faham, selama ini sudah berapa ramai artis, orang biasa dan anak orang kenamaan ditangkap kerana kesalahan seperti ini?

Jika ia berlaku kepada anak orang lain, kita tidak kisah dan menyokong polis, tetapi apabila terkena pada anak sendiri, lain pula cara kita membicarakannya. Saya faham Azean tidak dapat menerima kenyataan ini, namun menuduh dan meminta Menteri Dalam Negeri untuk menyelesaikan kes anaknya itu, saya rasa agak keterlaluan.

Tidak ada maknanya polis menjalankan tugas dan kemudian sesuka hati pihak ibu bapa meminta Menteri Dalam Negeri campur tangan dalam urusan sebegini dan mengatakan polis sudah menjalankan tugas mereka dengan cuai.

Ya benar, ada banyak kes polis melakukan kecuaian, namun selepas mengadakan sidang akhbar dan sebagainya, saya rasa pihak berkuasa tidak melakukan kecuaian seperti dituduh Azean.

Cara mereka menangkap kembali Benjy selepas membayar jaminan juga berlaku pada orang atau tahanan lain, tidak pernah pun kita mempersoalkan tindakan mereka selama ini?

Pada pandangan saya, polis sudah menjalankan tugas dengan baik dan hanya kerana Benjy artis, adakah pihak polis harus melakukannya dengan cara berlainan?

PEMINAT AZEAN,

Sweden.

KOMEN: Terima kasih PEMEINAT AZEAN....Anda faham tentang tugas polis. Harap2 dapat mencelikkan mata orang-orang yang membaca pandangan kamu ini. Semoga Allah memberkati kamu.

1 ulasan: