MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Jumaat, 11 September 2009

SAJAK TERBARU


Alhamdulillah, ada juga akhbar yang mahu menyiarkan sajak-sajakku. Aku tidak mengharapkan apa-apa bayaran. Disiarkan sahaja pun sudah cukup. Setidak-tidaknya pun usahaku dihargai.

Sajak bertajuk MASIH BERSAJAK itu kutujukan kepada seorang sahabatku Wan Jaafar Wan Ahmad di Kelantan. Kami sama-sama menubuhkan Sudut Penulis Pasir Puteh hampir empat puluh tahun yang lalu. Sahabat-sahabatku Abdullah Tahir dan Daud Yusoff yang sama-sama terlibat dalam penubuhan sudut penulis itu telah meninggal dunia. Adakah sudut penulis itu masih aktif atau tidak, tidak ada khabar berita yang aku dengar. Aku bertugas di Balai Polis Cherang Ruku, Pasir Puteh, Kelantan antara tahun 1967-1970. Waktu itulah sudut penulis itu ditubuhkan.
(Gambar: Maaruf Salleh menulis tentang aku dan penulis-penulis drama radio di Kelantan. Antaranya ialah Nor Hisham Mustapha dan A.R. Tahir. Tulisan ini tersiar ketika aku di Cherang Ruku.)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan