MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Selasa, 15 September 2009

KALUNGKAN SELIPAR PADA GAMBAR TUN DR. MAHATHIR


Banyak orang marah bila seorang perwakilan MIC dalam mesyuarat agong ke 63 parti itu mencadangkan supaya mengkalungkan selipar pada gambar mantan perdana menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Puncanya adalah dari kenyataan mantan perdana menteri itu yang mencadangkan agar Datuk Seri S. Samy Vellu Presiden MIC melatakkan jawatan. Saya berpendapat apa yang dinyatakan oleh Dr. Mahathir itu adalah jujur dan ikhlas. Itu hanya suatu pendapat sahaja. Tidak lebih dari itu.
Samy Vellu melenting marah mungkin dia berpendapat calon yang disokongnya untuk jawatan timbalan presiden akan kalah. Dia meanggap Dr. Mahathir masih berpengaruh. Kenyataan menunjukkan kata-kata Dr. Mahathir tidak memberi kesan kepada perwakilan. Calon timbalan presiden dimenangi oleh calon yang ditunjukkan oleh presidennya. Justeru itu seorang perwakilan naik angin lalu mengeluarkan kenyataan menyentuh hati dan perasaan banyak orang. Perwakilan itu dianggap BIADAP dan KURANG AJAR oleh banyak orang.
Begitulah kalau kita sudah tidak ada kuasa lagi. Kalau dulu Datuk Seri S. Samy Vellu pun cium tangan Dr. Mahathir, bila tidak ada kuasa dihina pula mantan perdana menteri itu.
Bush, mantan Presiden Amerika Syarikat kena baling dengan kasut semasa masih berkuasa. Itu betullah. Bush itu zalim. Dia kena baling pun di Iraq, bumi yang dicerobohinya. Memang patut.
Tetapi Dr. Mahathir orang yang berjasa pada negaranya sendiri.
Samy Vellu mesti minta maaf segera.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan