MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Rabu, 24 Jun 2009

SAHABAT-SAHABAT PENULIS.....

Sebagai seorang penulis saya memang ramai sahabat di kalangan penulis. Ada diantaranya telahpun meninggal dunia seperti Abdullah Tahir, Anirahman L. Redan, Noorjaya, S.Othman Kelantan, Dr. Othman Puteh dan lain-lain. Sahabat yang masih terus berhubung dengan saya ialah Razali Endun, Wahba, Dato' Yazid Othman dan beberapa orang lain. Abdul Latip Talib seorang penulis novel sejarah yang terkenal itu sudah lama saya kenalinya sejak mula-mula menjadi ahli PEN lebih dari sepuluh tahun yang lalu. Tetapi sudah lama tidak berjumpa. Memanda Wazir @ Tok Ngah adalah seorang penulis dan pelakon drama juga amat saya kenali - beliau bekas polis dan pernah bertugas di cawangan Perhubungan Awam Bukit Aman. Khabarnya Tok Ngah ini masih sihat lagi. Dah lama kita tak berjumpa. Saya cari-cari juga saudara NORA (Ali Hj. Ahmad). Dimana dia sekarang? Sihatkah dia? Zahari Affendi seorang penulis terkenal kbabarnya masih sihat tetapi sudah lama tidak menulis. Kenapa menyepi Ri?.............Seorang lagi penulis yang sering saya ingati ialah Saudara Dr. Talib Samat. Khabarnya dia seorang pensyarah di SITC. Insya-Allah panjang umur berjumpa kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan