MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Sabtu, 13 Ogos 2011

Najib, Rosmah tiba lebih awal di mahkamah


KUALA LUMPUR 12 Ogos - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor hari ini hadir di Kompleks Mahkamah di Jalan Duta di sini untuk bertemu pasukan peguam bela Datuk Seri Anwar Ibrahim.



Mereka hadir ke kompleks tersebut dan berada di bilik mesyuarat di tingkat tujuh kompleks tersebut 15 minit lebih awal daripada pasukan pembelaan Anwar yang diketuai oleh peguam Karpal Singh.



Najib dan isteri hadir tanpa ditemani peguam mahupun diiringi anggota polis dan pengawal peribadi seperti kebiasaannya.



Kehadiran mereka juga pada mulanya tidak diketahui oleh para peguam bela Anwar yang ternyata terkejut apabila melihat pasangan itu di bilik mesyuarat di tingkat tujuh kompleks mahkamah kira-kira pukul 2.55 petang.



Perdana Menteri dan isteri bertemu dengan pasukan peguam bela Anwar secara berasingan selama lima minit di bilik mesyuarat berkenaan.



Difahamkan, bekas Ketua Polis Melaka, Datuk Mohd. Rodwan Mohd. Yusof turut bertemu dengan pasukan pembelaan Ketua Pembangkang itu.



Kira-kira pukul 3.28 petang, Najib dan Rosmah dilihat meninggalkan pekarangan tingkat B2 kompleks mahkamah secara berasingan dengan menaiki dua kereta jenis Proton Perdana warna hitam.



Turut bertemu dengan pasukan peguam bela Anwar ialah pemilik kondominium tempat kejadian liwat didakwa berlaku, Hasanuddin Abdul Hamid dan isterinya, Noor Sham Abd. Hamid.



Kakak ipar kepada pemilik kondominium itu, Mashitah juga berada pada sesi hari ini dan kesemua mereka menjawab soalan-soalan yang dikemukakan oleh pembelaan.



Anwar, 64, diperintah membela diri atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 26, di unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99 Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.



Sehingga hari ini, secara keseluruhan, seramai 19 orang telah ditemu bual oleh barisan pembelaan Anwar sejak 18 Mei lalu.



Bagaimanapun, peguam bela utama Ahli Parlimen Permatang Pauh itu, Karpal Singh memberitahu, masih terdapat enam orang lagi yang masih belum ditemui termasuk bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dan dua bekas pembantu rumah Hasanuddin yang dikenali dengan nama, Suliati dan Fitria Dipan; kedua-dua warga Indonesia.



Atas alasan ini juga, peguam itu memberitahu, perbicaraan di peringkat bela diri yang dijadualkan Isnin ini tidak boleh diteruskan dan perlu ditetapkan tarikh baru.



"Hanya selepas menemu bual kesemua saksi, baru kami boleh menentukan siapa yang akan dipanggil sebagai saksi dan cara untuk mengendalikan prosiding tersebut," katanya.

Komen Osman Dol: Najib, gua cayalah lu memang ok...berani kerana benar...kes Atuntuya lu sanggup bersumpah....harap lu teruslah terajui negara ini...HIDUP NAJIB.



TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

• PM tampil ke mahkamah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan