MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Khamis, 21 Julai 2011

BAPA APAKAH NAMANYA ITU....

Bapa simbah asid rindu keluarga
Oleh SITI AIRUNNISA ALAUI

utusanterengganu@utusan.com.my


Che Ku Zaimah bersama Nurul Dahyatul Fazlinda dan dua lagi anaknya membaca surat yang dikirim suaminya, Mat Haizan Mat Yasin dari penjara Marang ketika ditemui di rumahnya di Kampung Sekayu, Hulu Terengganu, semalam.
--------------------------------------------------------------------------------
HULU TERENGGANU 20 Julai - Diselubungi perasaan bersalah, bapa kepada Nurul Dahyatul Fazlinda, 9, memohon maaf atas tindakannya menyimbah asid sehingga mencacatkan wajah anaknya itu, dalam surat yang ditulis dari penjara.
Haizan Mat Yassin, 29, (gambar) yang sedang menjalani hukuman penjara selama 10 tahun di Penjara Marang atas kesalahan yang dilakukan pada Ogos tahun lalu turut berharap bekas isterinya, Che Ku Huzaimah Che Ku Awang, 29, dapat memulihkan parut kesan asid demi masa depan anak mereka itu.
Che Ku Huzaimah ketika ditemui di rumahnya di Kampung Sekayu hari ini berkata, dalam surat itu Haizan meminta maaf kepada keempat-empat anaknya dan sentiasa merindui mereka.
Sambil menunjukkan surat berkenaan katanya, ia surat kedua yang diutus bekas suaminya itu sebagai balasan selepas menerima sepucuk surat beserta gambar keluarga yang dikirimkan kepada lelaki itu sebelum ini.
"Surat ini sering menjadi tatapan anak saya setiap kali rindu kepada ayahnya. Anak saya terutama Nurul Dahyatul Fazlinda yang dipanggil Lin memang sangat sayangkan ayahnya. Biasanya Lin akan baca surat ini bila dia rasa rindu dan sedih tetapi dia berkali-kali memberitahu bahawa ayahnya tidak sengaja menyimbah asid kepadanya.
"Buktinya, pada sambutan Aidiladha lalu, dia berhajat menemui ayahnya dan doanya itu termakbul. Memang Lin sangat sayangkan ayahnya walaupun kesan simbahan asid itu menyebabkan dia dipanggil hantu oleh rakan-rakannya di sekolah," jelasnya.
Dalam kejadian pada 15 Ogos tahun lalu, Haizan dikatakan memecah masuk rumah ibu mertuanya, Minah Omar, 56, untuk berjumpa isterinya dengan membawa bersama sebungkus plastik mengandungi asid.
Kehadirannya mencetuskan pertengkaran dengan isterinya itu yang cuba merebut bungkusan asid berkenaan menyebabkan cecair itu terkena dirinya, ibu mertua dan dua anak mereka iaitu Lin dan Muhammad Irfan Firdaus, 3.
Paling teruk tercedera ialah Lin apabila sebahagian besar wajah dan beberapa bahagian badannya melecur terkena simbahan asid itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan