MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Selasa, 7 Jun 2011

ORANG SEKARANG DAH TAK TAKUT DOSA.....

Video seks: Kenapa Hadi minta hukum qazaf?


KUALA LUMPUR 6 Jun - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) kecewa dengan pendirian Pas yang menolak rakaman video seks yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.



Setiausahanya, Syed Hasan Ali berkata, rakaman video boleh digunakan bagi membuktikan salah laku seseorang kerana ia sesuai dengan peredaran zaman.



''Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata bukti video tidak boleh dipakai sedangkan Nabi Muhammad SAW menyuruh kita mengikut peredaran zaman,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.



Katanya, beliau hairan dengan pendirian Abdul Hadi yang mendakwa rakaman video berkenaan sebagai fitnah tetapi tidak mengutuk pula perbuatan zina yang berlaku.



''Kenapa Abdul Hadi minta hukum qazaf dikenakan ke atas kes ini, yang meletakkan beban ke atas orang yang menuduh membawa empat saksi.



''Walhal sistem syariah di Malaysia telah mengguna pakai hukum takzir apabila membawa pertuduhan khalwat ke mahkamah. Hukum takzir membenarkan bukti video dan asid deoksibonukleik (DNA) digunakan dalam mahkamah,'' ujarnya.

Komen Osman Dol: Kenapa Hadi Awang sungguh-sungguh mempertahankan Anwar.....Tak berdosakah kita mempertahan orang kaki belakang macam itu...walaupun mahkamah belum membuktikan tuduhan liwat itu....tapi video itu sudah cukup menjadi bukti siapakah manusia itu sebenarnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan