MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Ahad, 23 Januari 2011

Dr. Mahathir Mohamad - Negarawan Terbilang di Rantau ini.

YANG BERBAHAGIA TUN DR. MAHATHIR MOHAMMAD - BEKAS PERDANA MENTERI MALAYSIA.

AKHIRNYA dunia dan khususnya rakyat Malaysia mengenal juga hati budi bekas Perdana Menteri Malaysia Yang Amat Berbahagia Tun Dr. Mahathir Mohammad. Beliau memang seorang yang berpandangan jauh, bijak dan amat berhati-hati dalam membuat sesuatu keputusan. Saya sendiri amat kagum dengan ketabahan dan kebijaksanaannya dalam menangani sesuatu masalah.

Mahathir nampak makin sihat. Makin hebat. Makin bijak membuat sesuatu penyataan.

Semasa diawal Datuk Sri Anwar Ibrahim dipecat oleh Mahathir boleh dikatakan sebahagian besar rakyat Malaysia tidak berpuas hati terhadap tindakannya itu. Rakyat amat bersimpati dengan nasib Anwar. Kerana itu seluruh rakyat Malaysia mengadakan sembahyang hajat yang kononnya untuk menyelamatkan Anwar dan memberikan keinsafan kepada Dr. Mahathir. Waktu itu Anwar di dalam penjara.

Pelik dan ajaib. Apa yang berlaku adalah sebaliknya. Mahathir semakin sihat dan semakin gagah. Anwar pula yang mengelami berbagai penyakit.

Saya sendiri sebenarnya amat menyokong Anwar waktu itu. Tetapi Mahathir tetap tegas. Dia tidak berganjak dari tekad dan pendiriannya. Waktu itu dia ada kuasa untuk memperalatkan mahkamah sekiranya dia mahu. Tetapi Mahathir tidak mengambil kesempatan itu. Dia menerima keputusan Mahkamah yang membenaskan Anwar dalam kes liwat.

Akhirnya seluruh rakyat Malaysia memahami kebenaran dan kejujuran Mahathir. Mereka memuji langkah-langkah dan cadangan-cadangan yang dikemukakan oleh bekas Perdana Menteri itu.

Baru-baru ini beliau mengkritik Negara Singapura yang meminggirkan orang Melayu di negara itu. Melayu Singapura tidak dapat menerima kritikan Dr. Mahathir. Dr. Mahathir tetap tersenyum malah beliau akur dengan kritikan rakyat Melayu Singapura terhadap kritikannya itu.

Sekian pandangan saya terhadap Tun Dr. Mahathir Mohammad....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan