MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Jumaat, 21 Januari 2011

ANWAR TETAP MAHU DEBAT DENGAN PM....Berita Harian.

2011/01/21

KUALA LUMPUR: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tetap bertegas mahu berdebat dengan Datuk Seri Najib Razak berhubung 'Pelan 100 Hari' pembangkang.

Anwar yang juga Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkata demikian ketika mengulas laporan akhbar kelmarin yang menyatakan beliau tidak mengajak Perdana Menteri berdebat, sebaliknya hanya berbincang. “Saya tegaskan di sini, saya tidak akan berganjak dan hasrat yang terkandung dalam surat rasmi berniat mempelawa Perdana Menteri untuk berdebat secara terbuka demi kepentingan rakyat Malaysia seluruhnya,” katanya dalam satu kenyataan, semalam. Anwar sebelum ini mempelawa Perdana Menteri berdebat mengenai “Pelan 100 Hari” pembangkang selepas Najib membidas sikap pembangkang yang bertindak mencari populariti serta tidak berpaksi kepada realiti kerana tidak menyatakan punca kewangan bagi membiayai semua program dijanjikan.

Perdana Menteri turut mengingatkan Anwar supaya tidak terlalu mendesak untuk berdebat kerana beliau mempunyai pelbagai maklumat yang boleh menyebabkan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu ‘demam’ jika rahsianya dibongkar ketika berdebat.

Osman Dol: Banyak pihak menasihatkan YAB supaya tidak layan kehendak Anwar itu termasuklah bekas perdana menteri Tun Dr. Mahathir Muhammad. Saya sendiri pun rasa tidak perlu berdebat. Anwar hendak sangat berdebat itu kerana hendakkan pablisiti. Najib bercakap itu ada point. Jangan melatah Najib...nanti jadi cakap tidak serupa bukin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan