MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Jumaat, 24 Disember 2010

SEMOGA UMNO TERUS BERKUASA...INSYA-ALLAH.

USIA saya sekarang sudah pun menjejaki 67 tahun. Entah berapa hari lagi hendak hidup tidak tahulah. Sesungguhnya Allah SWT yang Maha Besar Mengetahui rahsia umur kita.

Saya bukan nak bercakap fasal usia. Usia itu ketentuan Allah. Tapi saya nak sebutkan fasal POLITIK. Politik yang ada kaitannya dengan diri saya.

Sejak saya mengenal erti politik tidak ada parti politik lain yang saya sokong melainkan UMNO atau PERIKATAN yang diketahui oleh semua orang.

Sehingga umur saya meningkat 47 tahun saya tidak lari dari UMNO. UMNO atau Perikatan saja yang saya rasa boleh memaju, memakmur dan membangunkan negara dan rakyat negara ini.

Semasa bertugas di Kelantan ketika masih muda dahulu pernah seorang menteri besar (Allahyarham) mencabar saya supaya buka unifor dan bertanding lawan PAS. Puak-puak PAS atasan waktu itu amat kenal saya kerana saya penyokong kuat UMNO, sanggup hidup dan mati bersama UMNO.

Tetapi ketika umur saya menjangkau 47 tahun keadaan politik negara kita berubah selepas mantan TPM Dato Sri  Anwar Ibrahim dipecat oleh Tun Dr. Mahathir jawatan TPM. Saya amat simpati dengan nasib Anwar dan meyakin memanglah itu suatu kompirasi dari Mahathir untuk memecat Anwar. Apa Mahathir cakap saya tak pakai. Saya tetap meanggap Anwar dianiaya.

Berikutan Anwar di pecat itu sokongan rakyat terhadap parti pembangkang begitu hebat sekali. Dimana-mana kempen pembakang diadakan ratusan ribu manusia mengunjungi - termasuklah aku.

Kini aku insaf. Aku sudah mengenali siapa dia sebenarnya. Aku sudah tahu mana yang benar dan mana yang hanya sandiwara. Oh, bukan mudah hendak bermuafakat dengan beratus-beratus orang saksi. Perangai manusia boleh berubah pada bila-bila masa. Nyata itu bukan kompirasi.

Buat sembahyang hajat di Stadium Sultan Muhammad ke IV tidak memberi kesan kepada Mahathir. Nampaknya Mahathir semakin gagah dan kuat.

Negara-negara luar pun menyokong tindakan pembakang. Macam nak kiamat dunia ini. Mahathir tetap hebat.

Kini lagi aku tak percaya. Suruh bersumpah tidak mahu. Tidak mahu beri kerjasama pula dengan polis. Kemudian mintak tukar hakim berkali-kali. Kenapa takut....?

Pembakang mempertikaikan berbagai-bagai perkara. Yang mana ada kepentingan orang Melayu ditentang.
Macam-macam....lu fikirlah sendiri.

SEMOGA UMNO dan BARISAN NASIONAL terus berkuasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan