MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Sabtu, 21 Julai 2012

SEHINGGA KINI AKU MASIH RINDUKAN CHERANG RUKU, KUALA BESUT DAN KUALA JAMBU.

KATA ORANG tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula bermain. Bumi Cherang Ruku, Kuala Besut dan Kuala Jambu memang banyak membantu aku untuk mengembangkan sayap di bidang penulisan. Persahabatanku ditiga-tiga tempat ini sebenarnya tidak terbatas. Aku berkawan dengan penulis-penulis, orang-orang politik dan orang-orang kampung. Semasa aku hendak bertukar dari Cherang Ruku ke Kuala Jambu, penduduk-penduduk Kampung Cherang Ruku telah menulis surat kepada Ketua Polis Negara untuk tidak menukarkan aku ke Kuala Jambu. Bagaimanapun pihak pengurusan PDRM tidak membenarkannya. Polis mengharapkan agar kemajuan yang saya lakukan di Cherang Ruku dapat pula dilakukan di Kuala Jambu. Pertukaranku dari Kuala Jambu ke Kuala Lumpur tidak pula orang-orang tulis surat surat menahan pertukaran itu. Mungkin barangkali pergaulanku dengan masyarakat di situ tidak serapat pergaulanku dengan masyarakat Cherang Ruku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan