MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Jumaat, 13 Julai 2012

DARI CHERANG RUKU KE KUALA JAMBU

SEBELUM bertukar ke Kuala Lumpur, dari Cherang Ruku, Semerak, Pasir Puteh saya bertukar ke Kuala Jambu, Tumpat. Di Tumpat waktu itu tidak ada penulis yang aku kenali di sana. Kerana itu aku bergiat menulis secara sendirian. Kalau jemu di Kuala Jambu aku pergi mencari rakan-rakanku di Kota Bharu. Rakan paling rapat denganku ialah Zahari Affandi dan Abdullah Tahir (Abdullah Tahun duduk di Kubang Krian dan isterinya orang Pasir Puteh. Banyaklah cerpen2 dan drama radioku tersiar. Tanpa kuduga, rupa-rupanya di Kuala Jambu muncul seorang penulis terkenal yaitu novelis Hashim Latif. Aku baru saja mengenalinya ketika giat menulis dalam muka buku (fb, dia hubungi aku dan mengenalkan dirinya. Alhamdulillah. Semasa aku bertugas di Kuala Jambu dulu, Hashim masih kanak2 lagi. Dia cukup ingat aku seorang pemain badminton yang berbakat waktu itu. Sekian. Insya-Allah akan sambung lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan