MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Ahad, 11 September 2011

JASA WIRA-WIRA BUKIT KEPONG PATUT DISANJUNG - KERAJAAN PATUT MEMBALAS BUDI MEREKA DENGAN MENYUMBANG SEDIKIT HABUAN KEPADA KETURUNAN MEREKA.

(Gambar yang ditangkap semula dair m2 Mingguan Malaysia - inilah dia wajah wira-wira Bukit Kepong)

ORANG yang meanggap komunis itu sebagai pejuang kemerdekaan sebenarnya adalah orang yang paling tidak berotak. Walaupun dia bercakap mungkin kerana ingin main politik tetapi bukan begitu caranya. Kata-kata itu boleh menyentuh kepada banyak pihak, lebih-lebih lagi kepada mereka atau keturunan mereka yang pernah menjadi mangsa kekejaman komunis.

Saya sendiri sebagai bekas anggota PDRM dan pernah terlibat dalam beberapa gerakan memburu komunis di kawasan sempadan agak tersinggung juga perasaan dengan kenyataan orang yang tidak berotak seperti itu.

Kata orang bijak pandai negara ini, Inggeris sebenarnya tidak menjajah kita. Inggeris hanya memberikan naungannya kepada kita. Kerana itu Inggeris juga telah menggunakan askar-askar upahannya untuk berjuang menentang komunis dizaman darurat. Inggeris tidak mejajah dan menekan kita seperti apa yang dilakukan oleh Jepun.

Kalau tidak ada Inggeris mungkin komunis akan bermaharaja-lela di negara ini. Bintang 3 menjadi raja. Tentu banyak orang yang akan dibunuh dan deksa untuk menegakkan fahamannya. Bagi saya, sesiapa yang memuja komunis itu sebenarnya dialah yang komunis...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan