MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Ahad, 27 Februari 2011

KUDA.....KUDA.....KUDA.....

PAS kuda tunggangan PKR

2011/02/27

TEMERLOH: PAS kini dilihat sudah semakin terdesak dan dijadikan kuda tunggangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) apabila melancarkan Buku Jingga peringkat kebangsaan di Markas Induk PAS Kerdau di sini, malam kelmarin.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata manifesto dan janji yang diketengahkan dalam Buku Jingga itu adalah hasil perancangan PKR, dan ia kini digunakan PAS untuk berkempen dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau dan pilihan raya umum akan datang. "Buku Jingga itu adalah program ekonomi dalam tempoh 100 hari pembangkang memerintah yang menjanjikan pelbagai perkara tidak realistik dan boleh menyebabkan negara bankrap dalam tempoh kurang tiga bulan jika dilaksanakan. "Ia juga sesuatu yang tidak logik kerana seolah-olah menghina pakar ekonomi dalam Unit Perancangan Ekonomi, Kementerian Kewangan serta lain-lain badan penyelidik ekonomi yang ada dalam negara," katanya kepada pemberita selepas mengadakan lawatan pada program Mesra Rakyat di Kampung Kuala Tekal di sini, semalam.

Ahmad Zahid berkata, kerajaan mempunyai rekod cemerlang dan berjaya menghadapi krisis ekonomi melanda negara baru-baru ini dengan begitu baik.

Sementara itu, ditanya mengenai provokasi pembangkang yang ketika ini dilihat berterusan meniup api kemarahan rakyat dengan menjadikan Mesir, Tunisia, Turki dan Libya sebagai contoh yang akan mengancam keselamatan negara, beliau yang juga Menteri Pertahanan berkata, ketika ini aspek keselamatan negara masih berada pada tahap terbaik.

"Walaupun peralatan pertahanan tidak secanggih beberapa negara, tetapi tahap kesiapsiagaan pegawai dan anggota tentera cukup tinggi.

"Kita harus membezakan situasi yang berlaku di Libya, Mesir dan Tunisia kerana ia disebabkan pemerintahan seorang pemimpin yang terlalu lama dan ia berbeza berbanding apa yang berlaku di Malaysia," katanya.

KOMEN OSMAN DOL: KUDA OH KUDA, KUDA OH KUDA....KUDA TUA MAKIN BODOH... KUDA OH KUDA....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan