MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Selasa, 10 Ogos 2010

JENAYAH - BAYI DIBUNUH KEJAM - UM 10/8/10.

JENAYAH Bayi dibunuh kejam



Oleh KHAIRUL ABIDIN NUAR

utusanperak@utusan.com.my

IPOH 9 Ogos - Usianya baru dua bulan dan sudah dilahirkan dengan selamat tetapi apalah dosanya sehingga bayi lelaki ini sanggup dibuang sehingga menemui ajal.

Dibalut dengan lampin, tudung putih dan kain batik, bayi itu dibungkus dalam plastik sampah hitam sebelum ditemui di tempat pelupusan sampah di Bercham dekat sini hari ini.

Mujurlah ia ditemui seorang pencari barang lusuh, Ahmad Sufian Zulkifli, 30, kira-kira pukul 1.45 petang ini selepas ia dipercayai dikutip lori pengangkut sampah Majlis Bandaraya Ipoh (MBI).

"Saya menemui satu beg plastik. Ketika dipegang, kandungan seperti lembik.

"Saya mula syak sesuatu dan membukanya sebelum menemui mayat seorang bayi lelaki," katanya yang masih terkejut dengan kejadian itu.

Rakannya, Rohimah Bani Amin, 25, pula berkata, mayat bayi itu kelihatan seperti dijaga rapi apabila ia dipakaikan baju berwarna putih dan kuning.

Dia yang menghubungi polis sebaik sahaja Ahmad Sufian menemui bayi itu memberitahu, lubang hidung bayi tersebut bagaimanapun disumbat dengan kapas.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis negeri, Datuk Zakaria Yusof ketika dihubungi Utusan Malaysia mengesahkan kejadian tersebut.

Beliau berkata, polis masih menunggu laporan forensik ke atas mayat bayi lelaki tersebut yang turut mempunyai kesan lebam di seluruh tubuhnya.

Zakaria meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu supaya menghubungi Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri di talian 05-2451222 bagi membantu siasatan.

KOMEN OSMAN DOL: KEJAM, KEJAM, KEJAM.......lihat Utusan Malaysia, ada tiga kes PEMBUANGAN bayi. Adoh sedihnya. Kejamnya manusia itu macam manusia zaman Jahiliah. Ya Allah, lindungilah anak-anakku dari kejahatan dan kekejaman itu ya Allah.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan