MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Selasa, 6 Julai 2010

RAKAN-RAKAN FB

AKU memang amat suka berceloteh dengan rakan2 fb. Kini rakan2ku telah lebih dari 600 orang. Seronok juga. Lelaki perempuan, tua muda, kanak2 dewasa semuanya menjadi rakan. Ada sesetengahnya pandai berceloteh. Aku suka mengikutinya.

ADA sesetengahnya tidak faham pula erti bersahabatan. Mereka fikirkan apa yang aku cakap itu betul. Mereka jadi cemburu BODOH. Aku ramai ada anak-anak angkat fb, kami mesra berbicara, ada dlm kalangan kami yang bijak berpantun. Berbalas-balas pantunlah aku dengan mereka.

Ada berfikiran nagative tentang pantun2 yg kami karang. Mereka jadi cemburu. Mereka hentam aku. Tidakkah bodoh namanya itu.

Sebenarnya aku sendiri tidak yakin dalam usia yang selanjut ini apakah dapat aku menemu merekitua. Dapatkah aku minum atau makan semeja dengannya. Aku sendiri sebenarnya tak gemar berjumpa kawan2 fb. Aku suka beginilah. Berceloteh, balas pantun, usik mengusik dan tak lebih dari itu.

Sekian dan terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan