MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Selasa, 22 Jun 2010

SYUKURNYA AKU KEPADA ALLAH SWT....

OSMAN DOL DALAM USIA AWAL 30AN

DATO' TUN NISAN BIN TUN MAJID

Ketika membaca akhbar Utusan Malaysia pagi tadi maka terpandanglah saya wajah Dato' Tun Nisan oemangku Ketua Polis Pulau Pinang.

Tun Nisan adalah rakan seperjuangan saya. Saya mengenalinya ketika saya bertugas di Negeri Sembilan di sekitar tahun 80 an, dia seorang yang baik dan amat kuat bekerja. Tahniah dari saya.

Seorang rakan lagi yg sama squad dengan saya juga telah mendapat taitle datuk. Kami sama2 menjadi rekrut inspektor percubaan tahun 1975 dan 1976. Habis traning kami sama2 ditempatkan di Batalion 9 Bakri Kem, Muar.

Rezki masing2. Saya yg bertugas selama 34 tahun sebagai anggota dan pegawai polis. Saya join konstbal (mata2) dari trahun 1963 hinbgga 1974  dan selepas itu dinaikkan kepangkat inspektor. Saya pencen hanya berpangkat ketua inpektor.

Rezeki masing2. Saya bersyukur kepada Allah SWT. Alhamdulillah.... ada diantara rakan2 saya yg pencen hanya L/Kpl saja malah adas diantara mereka dibuang kerja kerana beberapa kesalahan.

Alhamdulillah....alhamdulillah....Alhamdulillah....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan