MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Selasa, 4 Mei 2010

KICKDEFELLA BAWA DOKUMEN TAMBAHAN.... Bahan dari BH.

2010/05/04

SYED Azidi tiba di Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya bersama beg yang mengandungi beberapa dokumen tambahan berhubung dakwaannya menerima lebih RM4 juta.PUTRAJAYA: Penulis blog Kickdefella atau nama sebenarnya Syed Azidi Syed Abdul Aziz, semalam, menyambung sesi keterangan berhubung dakwaan membelanjakan sejumlah RM4 juta bagi menjalankan operasi gerak saraf memburukkan kepemimpinan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Bekas Pegawai Perhubungan Korporat Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) itu tiba di ibu pejabat SPRM kira-kira jam 3 petang. Pengarah Siasatan SPRM, Mustafar Ali mengesahkan Syed Azidi dipanggil semula untuk menyambung keterangannya yang pertama kali diambil pada Jumaat lalu. “Beliau hari ini (semalam) menyambung keterangan dan membawa bersama dokumen tambahan untuk rujukan kepada SPRM,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Sebelum ini, akhbar melaporkan Kickdefella mengakui menerima peruntukan lebih RM4 juta dalam tiga tahun memegang jawatan itu untuk aktiviti gerak saraf untuk mewujudkan persepsi buruk dan melemahkan pentadbiran Abdullah ketika menjadi Perdana Menteri.

Wang itu didakwanya digunakan antara lain untuk membiayai pembelian aset, peralatan, pembayaran upah pekerja, dan bahan percetakan bertujuan menggerakkan operasi gerak saraf itu.

Kelmarin, beliau menyenaraikan lima pembiaya utama firma Global Media Channel (GMC) yang terdiri daripada pemimpin kanan Pas Kelantan, ahli majlis, pengarang kanan sebuah akhbar pembangkang, bekas Ahli Undangan Negeri (Adun) Kelantan dan seorang pemimpin Dewan Pemuda Pas Kelantan.

KOMEN OSMAN DOL: ORANG LAIN PUNYA SALAH NAMPAK - SALAH SENDIRI TAK NAMPAK.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan