MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Khamis, 7 Oktober 2010

OBJEK TERBANG...

Objek terbang

Oleh Mohammad Ishak

2010/10/07 JERTIH: Kejadian aneh menimpa Siti Balqis Mohd Noor, 22, yang didakwa ghaib setiap kali senja dan tengah malam turut dirasai ahli keluarga dan jirannya ketika mengawal gadis itu untuk mengelaknya hilang, malam kelmarin.

Kejadian pertama berlaku kira-kira jam 10.30 malam apabila keluarga dan jiran yang berada di rumah gadis itu di Kampung Gong Nangka, dekat sini, terkejut berikutan terdengar bunyi kuat seperti benda jatuh di dalam bilik rumah itu.

Kejadian berlaku sejurus seorang bomoh selesai mengadakan sesi rawatan secara Islam terhadap Siti Balqis dan bunyi benda jatuh itu menyebabkan beberapa ahli keluarga gadis berkenaan memeriksa bilik terbabit tetapi tidak menemui apa-apa yang meragukan.

Kejadian kedua kira-kira jam 2 pagi lebih mengejutkan apabila mereka yang berada di rumah itu termasuk wartawan dan jurugambar Harian Metro melihat objek besi berukuran 12 sentimeter tiba-tiba melayang dan jatuh di penjuru ruang tamu rumah.

Bagaimanapun, objek itu tidak menimpa sesiapa walaupun jatuh di sisi sekumpulan wanita yang sedang berbincang mengenai kelakuan gadis terbabit. Adik Siti Balqis kemudian mengambil besi itu dan mencampaknya ke halaman rumah.

Selain itu, jurugambar Harian Metro, Aswadi Alias juga mendakwa terlihat objek berbalut kain putih melayang sebelum jatuh berhampiran kumpulan wanita berkenaan.

Kejadian itu menyebabkan mereka yang berada di rumah itu terdiam seketika.

“Jangan bimbang dan takut dengan bunyi yang berlaku serta jelmaan benda lain di rumah ini kerana ia perkara biasa sejak kejadian misteri menimpa anak saya,” kata ibu gadis itu, Norizan Said, 47, bagi menenangkan tetamu yang ada di rumahnya.

Kelmarin, Harian Metro melaporkan Siti Balqis ghaib secara misteri hampir setiap kali senja dan lewat malam sejak dua bulan lalu. “Ada kalanya dia ditemui di atas pokok, siling di rumahnya, mesin pembancuh simen dan juga di tanah perkuburan Islam Kampung Bukit Kenak kira-kira lima kilometer dari rumahnya.

Sementara itu, Norizan kecewa dengan sikap sesetengah pihak yang cuba mengambil kesempatan ke atasnya dan keluarga.

Katanya, seorang lelaki mendakwa bomoh menemuinya tengah hari kelmarin dan menawarkan mengubati anaknya

OSMAN DOL: KITA IKUTI PERKEMBANGAN SETERUSNYA....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan