MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Khamis, 6 Oktober 2011

PAS PATUT BERSATU DENGAN UMNO SAJA....

Bertelagah: “Perkahwinan” pembangkang di Perak goyah


06/10/2011 7:33pm

IPOH 6 Okt. – Kemelut dalaman DAP, Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di negeri ini yang berpunca daripada pertelagahan berhubung isu pembahagian kerusi membuktikan “perkahwinan” pakatan pembangkang semakin goyah dan tidak mampu membina kerajaan yang kukuh.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, pergeseran pakatan pembangkang dalam isu tersebut semakin jelas apabila masing-masing mahu dilihat dominan dalam mengejar tampuk kuasa menjelang pilihan raya umum akan datang.

“Ia mengenai perkahwinan mutaah. Semua mahukan kuasa, semua mahu melihat apa juga kemungkinan untuk berkuasa, masing-masing mahu dilihat dominan dan akhirnya mereka bertelagah sesama sendiri.

“Situasi ini semakin ketara terutamanya di Perak apabila mereka semakin berdepan kesukaran untuk memutuskan soal pembahagian kerusi,'' katanya kepada pemberita selepas Program Selamat Pagi Bersama Dr. Zambry di Perakfm di sini hari ini.

DAP dan Pas dikatakan sedang berusaha melobi beberapa kerusi yang ditandingi PKR pada pilihan raya umum lalu termasuk Changkat Jering dan Behrang yang kedua-dua wakil rakyatnya keluar parti sehingga membawa kepada kejatuhan kerajaan pakatan pembangkang di Perak.

DAP pula mengintai peluang untuk bertanding di Chenderiang, satu lagi kerusi yang ditandingi PKR dan kini disandang Ketua Pemuda MCA negeri, Datuk Dr. Mah Hang Soon.

Bagaimanapun, kepimpinan PKR negeri bertegas mahu pakatan pembangkang menghormati formula pengagihan kerusi yang diputuskan dalam pilihan raya umum lalu. - Utusan

KOMEN OSMAN DOL: SEMOGA MEREKA BERCERAI.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan