MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Selasa, 22 Februari 2011

BOB LOKMAN MENYERTAI PARTI PAS......

GAMBAR PETIKAN DARI GOOGLE
MALAYSIA  adalah sebuah negara demokrasi yang tidak pernah mengikat rakyatnya supaya menyertai parti-parti politik tertentu. Kalau enggan menyertai parti itu, mereka akan ditangkap atau dihukum.... Malaysia tidak pernah mengamalkan dasar yang pelik dan zalim itu. Kerana buta mata dan buta hati parti-parti pembakang ini, maka Malaysia dituduh dengan berbagai-bagai tuduhan yang tidak masuk akal. Tidak saya nafikan ada berlaku rasuah, berat sebelah dan mementingkan diri sendiri dalam kerajaan BN ini sejak dulu lagi. Tetapi kerajaan yang ada ini tidak pernah membiarkan penjenayah-penjenayah politik ini. Mereka juga sering diawasi dan tidak pernah terlepas dari tindakan kerajaan...

Terbaru ialah tentang kemasukan Bob Lokman dalam parti PAS. Itu hak Bob Lokman. Tidak ada siapa yang boleh menghalangnya. Inilah yang dikatakan Malaysia meamalkan demokrasi. Tidak ada sekatan dan tekanan. Tetapi puak yang buta hati dan buta mata ini terus menuduh Malaysia yang bukan-bukan. Kebodohan dan kezaliman sendiri tidak sedar.

Mengikut akhbar-akhbar tertentu menyatakan bahawa Bob Lokman sudah menemui jalan yang baik untuk bekerja kepada Allah SWT.

Itu pendapat peribadi Bob Lokman. Biarlah dia dengan pendapatnya. Sebenarnya manusia kepada Allah SWT ini amat luas dan tidak terbatas pada satu-satu parti politik saja. Berdakwah, menolong orang miskin, menolak orang-orang yang memperalatkan agama, sedekah makan, menderma untuk masjid dan anak-anak yatim semuanya itu ada amalan yang mulia dan dianggap bekerja kerana Allah SWT.

Sebagai orang yang terlalu aktif dalam bidang seni, saya rasa Bob Lokman masih kurang pengalaman tentang politik dan perlu banyak belajar lagi tentang agama supaya tidak tersilap pandangan. Kembangkanlah Islam melalui parti PAS itu bukanlah masalah. Tapi janganlah menyatakan dengan memasuki PAS itu konon telah berjalan jalan terbaik untuk berkhidmat kepada Allah SWT. Semoga Bob Lokman akan belajar dari pengalamannya sendiri......

OSMAN DOL: Selamat berjuang ke Jalan Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan