MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Rabu, 21 Oktober 2009

BENARKAH IBRAHIM ALI INGIN KEMBALI KE PANGKUAN UMNO


TIDAK sesiapa pun boleh menafikan bahawa Datuk Ibrahim Ali adalah orang yang amat berpengaruh di Kawasan Parlimen Pasir Mas. Walaupun beliau kerap melompat dan bertukar parti, saya rasa itu tidak salah. Ibrahim pun pernah berkata bahawa dia bertukar parti bukan bertukar agama. Lagi pun lompat melompat parti sering berlaku di kalangan rakyat dinegara ini. PKR dan PAS kebanyakan ahlinya adalah dari orang UMNO yang melompat ke parti-parti itu.
Ibrahim Ali ingin kembali ke pangkauan UMNO, saya rasa pemimpin-pemimpin UMNO mesti memandang positif tentang niat Ibrahim itu, janganlah dikenakan berbagai-bagai syarat dan jangan diungkit-ungkit sejarah lama. Saya rasa Ibrahim mesti diberi tempat. Parlimen Pasir Mas saya rasa tidak jadi masalah dikekalkan untuk Ibrahim.
Soalnya sekarang adanya perasaan gila kuasa di kalangan sebahagian dari orang-orang UMNO. Masing-masing berebut-rebut hendak menjadi ketua dan wakil rakyat. Sikap dan gila semacam inilah yang menyebabkan sesebuah parti politik itu hancur. Bukan di Malaysia saja rasanya, malah dimana-mana saja begitulah keadaannya.
Terimalah Ibrahim semula....
***Berita terbaru menyatakan Ibrahim Ali belum berminat untuk kembali kepada UMNO dalam masa terdekat ini, tetapi akan terus menyokong UMNO***

Tiada ulasan:

Catat Ulasan