MULAKAN SETIAP PEKERJAAN KITA DENGAN MEMBACA BISMILLAH SEMOGA MENDAPAT KEBERKATAN ALLAH SWT.

Jumaat, 31 Julai 2009

PENULISAN DAN POLITIK....


SEBAGAI seorang penulis, sebaik-baiknya janganlah menghadkan tulisannya. Tulislah apa sahaja asalkan memberi munafaat kepada pembacanya. Saya menulis cerpen, sajak, novel, drama radio, drama tv dan drama pentas. Yang bukan kreatifnya saya menulis rencana-rencana agama, sastera dan pernah saya menulis tentang politik. Malah ada akhbar yang menawarkan saya menulis politik dalam akhbarnya. Tapi saya menolak. Dibidang apapun yang kita tulis, yang pentingnya kita mesti jujur, ikhlas, menasabah dan tidak taksub pada satu-satu pihak. Kita mesti jadi pendamai bukan perosak. Kita biar memuji jangan mengumpat. Yang penting kita mesti melahirkan pendapat dengan jujur. Janganlah kita betulkan yang salah dan kita salahkan yang betul. Berkata benarlah seseorang penulis itu walaupun ada pihak yang tidak menyukainya. Saya pula memang penulis yang mengutamakan perpaduan, kemesraan, keamanan dan kedamaian. Saya menyokong cara Najib yang mengutamakan perpaduan. Saya mahu ISA dikekalkan demi keamanan. Tidak dapat apa-apa kita sokong kerajaan atau sokong pembangkang. Yang penting jujur dan ikhlas, semoga Allah memberkatinya..... (gambar: hanya hisan sahaja).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan